ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII PODKARPACKIEJ
PIOTR WAJRAK – dyrygent
OLGA STĘPIEŃ – skrzypce
REGINA GOWARZEWSKA – słowo
W programie:
K. Dębski - Wariacje nt. K. Dębskiego
H. Wieniawski – II Koncert skrzypcowy d – moll op. 22
E. Elgar – Preludium symfoniczne „Polonia” op. 76
R. Wagner – Uwertura „Polonia”
Olga Stępień, uczennica rzeszowskiej szkoły muzycznej, absolwentka poznańskiej oraz hannoverskiej akademii muzycznej. Stypendystka fundacji Yehudi Menuhin Live w Niemczech.
Laureatka licznych konkursów skrzypcowych, m.in. II Międzynarodowego Konkursu im. W.Ernsta i K.Szymanowskiego we Wrocławiu (1. miejsce), VIII Ogólnopolskiego Konkursu im. Z.Jahnkego w Poznaniu (2. miejsce oraz nagroda specjalna), VI Międzynarodowego Konkursu „Premio Citta’di Padova” we Włoszech (1. miejsce), V Międzynarodowego Konkursu „Concorso Internationale di Esecuzione Violinistica Schio” (1. miejsce)
Inspiracją do dalszego intensywnego rozwoju artystycznego był kontakt z wybitnymi skrzypkami, takimi jak W.Wiłkomirska, G.Zhislin, K.Węgrzyn, K.A. Kulka, X.Wang czy B.Nizioł.
Od 2011 współpracuje z czołowymi orkiestrami w Szwajcarii, w tym Sinfonieorchester St.Gallen, Tonhalle-Orchester Zürich oraz orkiestrą kameralną w Zurychu, jak również niemiecką orkiestrą radiową we Frankfurcie.
Olga Stępień jest muzykiem o szerokich zainteresowaniach, obejmujących muzykę instrumentalną oraz instrumentalno-wokalną od XVI do XXI wieku.
Dyrygent - uczeń prof. Bogusława Madeya - wybitnego znawcy i badacza zagadnień techniki dyrygowania wypływającej z krytycznej analizy interpretacyjno-wykonawczej partytury.
W Teatrze Wielkim-Operze Narodowej przygotowywał codzienny repertuar tej sceny, dyrygował ważnymi spektaklami (Straszny dwór, Śpiąca królewna, Romeo i Julia, Święto wiosny, Harnasie, Grek Zorba i in.).
Najmłodszy asystent w historii, któremu powierzono prowadzenie premiery na scenie głównej (Straszny dwór 1996). Miał zaszczyt dyrygować podczas odsłonięcia Kwadrygi Apollina na frontonie Teatru – prestiżowa, historyczna uroczystość w obecności najwyższych władz Polski. Dyrygował w operach Bydgoszczy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Szczecina, podczas tournee zagranicznych, pracował z orkiestrami Teatro La Fenice w Wenecji i Carlo Felice w Genui, oraz w Teatro de Bellas Artes w Bogocie. Prowadzi koncerty w filharmoniach. Nagrywa płyty. Realizuje wydarzenia kulturalne w kościołach, halach sportowo-widowiskowych, salach konferencyjnych i w plenerze.
Artysta - twórczo opracowuje partytury, odkrywa nieznane wartości uznanych dzieł, perfekcyjnie słyszy, diagnozuje i usuwa usterki dzieł w płaszczyznach: kompozytorskiej, edytorskiej i wykonawczej, partner dla współpracowników na scenie i estradzie, wspiera, łagodzi stres sceniczny. Dyryguje w niezwykłym stylu, z gestu wypływa muzyka, którą słyszysz. Buduje porządek i bezpieczeństwo w warstwie wykonawczej, kieruje przepływem emocji w warstwie wrażeń.
Dyrektor artystyczny (oraz p.o. naczelnego) Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej (2004-2008), gdzie zaproponował publiczności niebanalny, interesujący i różnorodny program, poszerzył ofertę artystyczną, poprawił wizerunek instytucji poprzez odpowiednie działania merytoryczne oraz reklamowo-promocyjne. Perfekcyjny organizator i koordynator wielkoobsadowych przedsięwzięć kulturalnych, doskonale znający problematykę zarządczą i inwestycyjną w budżetowych jednostkach kultury i oświaty. Absolwent studiów podyplomowych dla menedżerów kultury i zarządzania oświatą. Zarządzał programami operacyjnymi, projektami europejskimi, oraz procesami inwestycyjnymi w sferze kultury.
Menedżer konsekwentny w wymaganiach, sprawiedliwy w ocenie, traktuje powierzone grupy w sposób silnie zindywidualizowany.
Łatwo nawiązuje kontakt, umie słuchać. Umiejętnie dobiera metody zarządzania organizacją pozwalające na komplementarny wzrost kompetencji zawodowych i społecznych. Cieszy się zaufaniem i uznaniem społeczności, w których działa.
Ceniony współpracownik Instytutu Skutecznego Działania. Współtwórca i realizator autorskiego projektu szkoleniowego Budowa Zespołów Doskonałych. Umie współpracować i rozmawiać ze zwierzchnikami, jak i z zespołem. Dobry negocjator – wskazuje wspólne cele i godzi interesy stron. Skutecznie przewodzi organizacjom w okresach trudnych oraz w okresie zmian.
Pedagog. Doktor sztuki, nauczyciel dyplomowany. Dyrygent, kierownik artystyczny, wykładowca szkolnych i akademickich młodzieżowych orkiestr symfonicznych. Wielokrotnie nagradzany. Odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Zasłużony dla kultury polskiej).